• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslag på skuldsanering pga nytt lån

Razorsharp666

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej, ny medlem här som gärna vill ställa några frågor.
Jag fick ett beslut om ett inledande i Oktober, men i September så tog jag ett lån för det var bättre ränta än det jag hade sen tidigare. Jag trodde ju inte att jag skulle vara aktuell för skuldsanering.

Oavsett vad så kom beslutet nu från Kronofogden att jag uppfyllde alla krav men eftersom jag tog det lånet så får jag avslag...Jag vet att det inte var så smart av mig att ta det men jag sparade ju några 100 lappar i månaden. Vad tro ni mina chanser är om jag överklagar? När man överklagar ska man då betala på sina skulder?
Tacksam för svar, ha en fin dag
Vad hade du i lån och vad har du för inkomst? Hur gamla var senaste lånet förutom det du tog i september?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lars73

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
7
Hej igen, då var det dags för en ny ansökan. Det är över ett år sedan jag sökte nu och jag tog mitt sista lån. Denna gång ska man inte göra bort sig som sist.
Tyvärr har dem 5 månaders handläggningstid nu, men har man klarat sig så här länge med en massa krigande så borde man klara 5 månader till...
 

Lars73

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
7
Mest en uppdatering att jag äntligen fick beslutet in beviljande av skuldsanering.
Jag råka få en högre löneökning men det ändra bara betalningen per månad.
Är en extrem lättnad men ska bli skönt att äntligen bli skuldfri.
4 år ska jag betala pga barn
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp